Los bericht bekijken
Oud 19 december 2008, 01:42   #5
alecia
Lokaal Raadslid
 
alecia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 304
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
[even ter extra info.. volgens wat ik gelezen heb is die Londens (voorzitter van hof van cassatie, diegene die die brief verstuurd heeft naar de kamervoorzitter) een poulain van verhofstadt... hij zou zogezegd de brief verstuurd hebben om politiek iets in beweging te zetten. Enige kern van waarheid of niet?

Nope, vergeet het. Londers is een van die zeldzame vogels die ook wel gekend staat als 'untouchable'. Een excellent jurist en geniaal magistraat. Hij kent zijn pappenheimers en dwingt respect af bij vriend en vijand. 'Zijn' justitie is hem dierbaarder dan welke politiek(er) dan ook. En in die zin dan ook the right man on the right place. Ik betwijfel overigens de suggestie die u maakt en zou eerder het tegendeel vermoeden. Hoe dan ook, enigszins verhelderend kan volgende link zijn: een wetsvoorstel van 2005 die nu wel profetisch overkomt en eerder in herinnering van de wetgever dan onder de neus van justitie moet gewreven worden. En let ook op de veelvuldige verwijzingen: "Statuut en deontologie van de magistraat » van X. De Riemaecker en G. Londers , Kluwer."...
Geloof me vrij, deze man is geen partij voor Leterme en consoorten. Ze zijn ditmaal een stap te ver gegaan en mijn indruk is dat Londers zijn kans ziet om eens een flinke lap terug te geven gezien hij met lede ogen (dikwijls) moet toezien hoe hij een justitie moet op de been houden waar zelfs geen geld is voor wc rollen.

http://www.senat.be/www/?MIval=/publ...109311&LANG=nl
__________________
"So vele volx brachtig na das Datti coninck seide aldaer:
'mer seide mi hier vore vorwaer dattie Vlaminge meest weren doet ende mi donckt nu an dit conroet, datsi levende sijn worden alle' "
alecia is offline   Met citaat antwoorden