Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2020, 20:59   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een tijdje geleden alweer glipte de CEO weg om "persoonlijke redenen" en werd ook openbaar gemaakt dat het indienen van de jaarrekening al een paar keer uitgesteld werd .In deze tijden van computer-boekhouding moet dat alle rode lampen activeren en alarmbellen doen rinkelen natuurlijk.Deze holding is bij ons bekend van Brantano,maar heeft ook enkele andere "mode"-winkels onder de vleugels....

https://www.tijd.be/ondernemen/retai.../10232830.html

Nu blijkt dat de gegeven cijfers,die dus een afrekening zijn van VOOR de Covids-crisis ,ronduit rampzalig zijn,oa met een heel grote schuldenberg.Ook is er ,volgens kanaal-Z nieuws van enkele dagen gelden sprake van "complexe financiele transacties"..(hmm....ik voel iets gerechtelijks komen.... )

De Covids crisis heeft natuurlijk de gammele holding midscheeps getroffen..

Jammer genoeg,verneem ik,zit ook de Vlaams belastingsbetaler bij de schuldeisers.....

Alweer zo een "modeketen" met "modern management",maar achter de facade ging het ongetwijfeld al jaaaaaren fout......Alweer investeerders die ,blijkbaar,dachten dat er in de verkoop van schoenen en lappen textiel (gemaakt in de slavenhokken van Bangladesh en zo) een winstgevende bedrijvigheid te bouwen was....
Ik heb het uitvoerig artikel in De Tijd ook gelezen. Ik hen mij altijd afgevraagd wat dat trio burgerlijke ingenieurs bezielde om de confectie- en schoenendistributie binnen te stappen. Waren zijner soms van overtuigd dat ze voor alles bekwaam waren? Ze hebben op ultra korte tijd een imperium willen opbouwen met ... schulden. Wellicht misleid door het feit dat het geld spotgoedkoop kan ontleend worden. Ze “vergaten” blijkbaar dat schulden ook moeten afgelost worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden