Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2004, 12:02   #8
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

In het filosofie van soufism bevat de mens twee zaken
De eerste is de eigen "ik" wij noemen dat "nefs"
De tweede is de ziel of noem het maar het gezonde verstand,
nefs heeft altijd negatieve zwaarte kracht zoals ; hebzucht , egoisme ,zelfverzekerdheid , opzichzelf is dat niet slecht,

het ziel heeft positieve "zwaarte kracht" zoals ; liefde , nederigheid , gehoorzaamheid , gerechtigheid enz....,

het probleem is als deze twee hun evenwicht binnen de mens verloren , dan beginnen de problemen , dit is wat de mens betreft volgens soufism !!

de godsdienst is om de ziel van de mens te bevrijden van de kwalen van zijn eigen ik , een de "nefs" te reinigen !!
maar met de godsdienst zelf kan de nefs ermee niet overleven hij moet zich leven van de aardse materiaal ,

een het tweede grootste probleem is als de ziel niet genoeg bevredigd is kan de nefs godsdienst gebruiken om aan materieele behoefdtheden te geraken !!!een dat veroorzaakt afwijkingen binnen elke religie!!

daarom denk ik dat er altijd afwijkingen mogelijk zijn binnen de godsdienst zolang de mens bestaat !!!

dat wil niet zeggen dat je ongelovig moet zijn !! maar dat je moet weten dat je in strijd bent met je eigen "ik" zolang je leeft tot aan je dood!!!

alle hemelse godsdiensten zoals islam , judaism , christendom zijn om het ziel te bevrijdigen van de kwalen van haar eigen "ik", een zich overgeven aan god !!! daarom noemen wij dat "monotheisme" !!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden