Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2004, 17:28   #13
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Citaat:
Ooit al eens afgevraagd waarom de levensstandaard binnen jouw model van "voortdurende volksraadpleging" onvermijdelijk zeer laag ligt? Waarom er zoveel (dreiging met) geweld nodig is om de orde te kunnen bewaren?
Zeker en vast.

Mijn conclusie is:
Alle schuld ligt bij de machtgeile westerse leiders.
Zij treffen de allergrootste schuld van het falen van alles in de hele Arabische wereld.

Jarenlange kolonisatie en uitbuiting van de rijkdommen ter plaatse gecombineerd met het steunen van de allergrootste criminele dictatuur getinte leiders, heeft als gevolg dat de opposotie (daar horen ook Islamitische partijen bij) monddood worden gemaakt.

De truk die het westen heeft toegepast is het willekeurig tekenen van de grenzen m eeuwige verdeeldheid in stand te blijven houden.
Zie maar eens op de wereldkaart hoe rechtlijnig meestal de grenzen zijn tussen Arabische landen. Toeval?

Elk Arabisch nationalisme wordt keurig opzij gezet of gaan plots teniet door 1 of andere clandestiene CIA-missions.

De Arabische wereld MAG geen democratie kennen. In geen geval.
Dat zou een kaakslag zijn voor het westen.
Het zou nog een grotere kaakslag zijn indien de Arabische wereld één federaal land is.
Wat meteen betekent dat er een machtsbok bijkomt naast Eruopa, China en Rusland.
En die kan het westen als kiespijn missen.

Wat ik me dan steeds afvraag is waarom men tegen de eenmaking is van de Arabische wereld.

Overal streeft men naar samengaan om minder oorlogen (denk maar aan het project Europa, dat opgericht is onder de motto NOOIT MEER OORLOG).
Maar oh wee als er een Arabier het in z'n hoofd haalt om Arabische wereld één te maken.

Wie weet zal er iets bewegen met de nieuwe "president" van Irak.
Hij is een Arabisch nationalist in hart en nier
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden