Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2004, 22:44   #18
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Democratie stopt bij verkiezingen.
Ik weet niet of je daar al over nagedacht hebt...

Na de verkiezingen is het de beurt aan de machthebbertjes en de machtsgeile mensen. Zij krijgen vrij spel.

Je leeft dan een bepaalde periode (4-5-6jaar) in een ware dictatuursstaat waar je geen zak te vertellen hebt.

In plaats van de toogargumentatie "als het u hier niet aanstaat, verhuis dan" te gebruiken zou ik meer inhoudelijk argumenten gebruiken.
Of lukt het niet al te goed?
Inhoudelijk, Mustafa, moeten die machtsgeile politiekers, zich verantwoorden voor het parlement, voor de media, voor hun achterban. Zij zijn slechts voor een bepaalde periode verkozen. Na deze periode moeten zij tegenover gans het volk verantwoording afleggen. Hun daden, ook privé, worden uitgepluist en nagegaan. Zij moeten zich volledig bloot geven en geen van hen is verzekerd van een nieuwe job.
Dat, beste Mustafa is democratie.
Inhoudelijk, lieve Mustafa, is de enorme culturele, sociale en technologische voorsprong die de democratische landen hebben genomen op die landen, die u zo na aan het hart liggen.
Dat, geachte Mustafa, is iets dat u niet gelezen hebt, of niet wil lezen, omdat ge liever theehuispraat hoort over het decadente Westen en het culturele Arabia.
Nogmaals, beminde Mustafa, als het u hier niet aanstaat, hoepel op en neem heel uw stam mee. Vade retro satanas!!!
En, geloof me, vereerde Mustafa, dat is géén toogpraat!
dorus is offline   Met citaat antwoorden