Los bericht bekijken
Oud 2 december 2019, 19:02   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij toont 20 of 26l/100km en niet 1l/h dat heb ik nog nooit gezien
Ik al altijd, gewoon in ralenti je momentaan verbruik selecteren. Aan elk rood licht ga je het moeten zien. Tenzij je boordcomputer dat niet weergeeft maar dat geloof ik niet.

Wil je nog 20 foto's of meer?

Of tekst van een Skoda-forum?
https://www.skodaforum.nl/forum/i/st...tilstand.9767/

Normaal gesproken heeft mijn 1.6CR TDI "rollend" en hoger stationair toerental dan wanneer de auto stilstaat.
Als ik bijvoorbeeld uitrol voor een stoplicht of file draait de motor stationair ca 950 omw/min en vanaf het moment dat de auto zo goed als stil staat zakt dit naar ca. 700 a 750 omw/min. Dit is ook te zien aan het actueel verbruik wat dan ook iets daalt to 0,3l/h.

Even offtopic, maar ik lees op wel meer plekken dat de 1.6 stationair bij een stilstaande auto tot 0.3 daalt, ik heb zo'n lage waarde nog nooit gezien, nooit verder dan 0.5 gezakt. Zal de truuk met even kort het gaspedaal aanraken eens proberen.

Ik kwam er trouwens gisteren proefondervindelijk achter dat je een stilstaande auto in zijn neutraal nooit meer dan 2500 toeren kan laten maken.

marsepein, 18-08-2010#7

met een bedrijfswarme motor haal ik ook die waarden. We spreken dan wel over de cr tdi! Een koude motor begint soms aan 0.8 (airco aan, natuurlijk)

@marsepein : gezien je lage verbruik, heb ik ook het idee dat jij je auto nooit lang stationair laat draaien..?

Als de buitentemperaturen wat kouder zijn, wil de motor stationair wel tot 1,4l/h verbruiken, maar dan ligt het afgeregelde stationair nog hoger (tot wel 1.300 omw/min)

Hier eentje van een oude Opel Omega:


Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 19:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden