Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2008, 16:04   #2
Bert De Brabandere
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Beste Bert


als alleenstaande , tegen wil ende dank wil ik je toch een vraagje stellen ..............

hoe zie jij het belastingssysteem tegen alleenstaanden ? moeten wij blijvend gediscrimeerd blijven ????????? en met moeite kunnen overleven !!!!



ik houw met moeite mijne kop boven , en al wat ik hoor is positieve discriminatie naar gezinnen met kinderen !!!! ( een huishuur blijft hetzelfde hé )

bah , dat word een rekening met naziens ............. als ik wat financieel beter ben , ben ik weg uit europa !!!!!!!!!!!
ik ben ook alleenstaande.

ik zou het niet een systeem tegen alleenstaanden noemen.

gezinnen met kinderen hebben ook grotere auto, groter huis (dus niet zelfde huishuur, tenzij de gezinnen klein wonen of u groot woont). Daarnaast kan het krijgen van kinderen alleen maar aangemoedigd worden. Denk maar aan het verhaal van de vergrijzing.

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)

Laatst gewijzigd door Bert De Brabandere : 13 augustus 2008 om 16:05.
Bert De Brabandere is offline