Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2008, 09:50   #69
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Heeft u er al eens over nagedacht dat uw logica niet klopt? Enerzijds wil u minder belastingen betalen als alleenstaande omdat de kosten (relatief) hoger zijn, anderzijds bent u tegen minder belastingen en kindergeld voor gezinnen met kinderen, hoewel die ook meer kosten hebben (kinderopvang, luiers, extra voedsel,...). 't Is 't een of 't ander he.

En laat ons wel wezen: dat gezinsbeleid is er niet als "cadeau"', maar om collectieve zelfzuchtige redenen: geen kinderen is geen pensioen, ook niet voor alleenstaanden als u.



Sorry , maar mijn logica is dat alleenstaanden met zowat iedereen moeten solidair zijn ....... maar wie solidair met alleenstaanden ??????? 'k zal het je zeggen NOPPES , NIEMAND


En dat van dat kindergeld is ook zever , daar wil ik wel voor betalen ( tenminste moesten alle kinderen gelijk zijn ) maar belastingsvoordeel er dan nog is bovenop is er wel net iets over





ps ; een huis fiscaal aftrekbaar maken is net even crimineel als kinderen inbrengen bij je belastingen ( en ja ik breng ook een huis in )
pibo® is offline