Los bericht bekijken
Oud 7 december 2014, 17:59   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Probleem is daarbij dat natuurlijke barrières op continenten even veel impact hebben als de afstand tussen continenten zelf. Zo heeft de politiek van Noord-Afrika zeer weinig te maken met de rest van het continent. Politiek is er sprake van veel sterkere verbinding met Europa en het Midden Oosten dan met Sub-Saharisch Afrika. Ik zou dat laten reflecteren in de forumindeling. Noord, Centraal en Zuid-Amerika lijken mij wel in één subforum te kunnen gaan, vermits daar veel politieke 'kruisbestuiving' is en dat subforum anders toch redelijk klein gaat blijven. Het is kort door de bocht maar de rest van het Euraziatisch continent kunnen we dan ook samen plaatsen onder één subforum?

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
  • Europese politiek
  • Midden-Oosterse politiek
  • Afrikaanse politiek
  • Amerikaanse politiek
  • Oosterse politiek (Zuid, Oost, Zuid-Oost)
  • Oceanië + Pacifische regio

De enige vraag waar ik mee zit is waar de Russische Federatie en de Centraal-Aziatische staten heen moeten. Politiek is dat een eigen regio, maar wordt daar genoeg over gesproken om een geheel eigen subforum te rechtvaardigen?
En Marokko, is dat Afrika of Midden Oosten? Continenten hebben het voordeel dat ze duidelijk zijn voor iedereen. Geen guessing waar Rusland of Marokko bij horen. En Pakistan is eigenlijk niet meer Midden Oosten. Midden Oosten is verwarrender.


Kijk hier en je ziet direct dat en west, oost, en noord oost problemen zijn als we 'midden oosten' correct willen omschrijven. mensen gaan dat verwarren met 'Islam'. Daarom beter continenten lijkt me:

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East
Noord en Zuid Amerika samen lijkt me een goed idee. Dat blijft duidelijk.

Niet dat je voorstel slecht is. Alleen in de praktijk vrees ik ervoor.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 december 2014 om 18:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden