Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2008, 18:02   #506
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Angst? Waar bespeurt u angst? In ieder geval bij mij niet. Zoals reeds aangegeven verwerp ik de evolutietheorie omdat die helemaal geen empirisch of materialistisch vastgestelde feiten beschrijft, maar alleen maar een dogmatisch geheel is waar men op de soms meest verbazende wijzen allerlei elementen in tracht te duwen. De evolutietheorie blijft een onbewezen theorie en is tegenwoordig uitgegroeid tot een pseudo-religie die meer dan welke religie ook fanatieke zeloten heeft die zelfs het meest ongerijmde willen aannemen.
Ik ben niet fanatiek. Als ingenieur en dus half-wetenschapper vind ik de evolutietheorie een zeer logische verklaring voor ontstaan van de vele soorten wezens die de planeet bevolken. Er worden nog geregeld onbekende soorten gevonden die haast telkens de evolutietheorie bevestigen. Ik besef wel dat sommigen die theorie niet leuk vinden want het is een theorie die even hard is als moedertje natuur... Survival of the fittest. Moedertje natuur is geen moedertje maar een sadistisch kreng met een zweep.

Het vogelbekdier is trouwens geen bewijs dat de theorie faalt. Het toont enkel aan dat die tussenvorm goed kan gedijen. Had het beestje nadeel ondervonden van die bek, dan was de soort uitgestorven.

Wat me nu wel van jou verbaast is dat uitgerekend jij - iemand wiens mening ik niet altijd deel maar die wel altijd met open vizier en sereen het debat aangaat - nu maar een heel klein stukje van mijn post gaat quoten om daar op te reageren, terwijl dat ene zinnetje toch duidelijk een onlosmakelijk deel was van de gehele post.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden