Discussie: Twee jaar na CAP
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2009, 13:20   #50
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Zelden zoveel vooringenomenheid in zo weinig zinnen gelezen. Alamoet heeft er al op geantwoord. Nog een paar aanvullingen:
Bij de opmerkingen dat 'de mensen' pvda blijven koppelen aan het verleden: je doet aan projectie. De overgrote meerderheid van de bevolking heeft geen idee wat de pvda vroeger zei en deed. We beginnen nu pas meer aan bod te komen in de media en via campagnes ivm de Kiwi, de 6% BTW op energie, bereiken we vele 10.000-den. Heel wat waarnemers stellen dat de PvdA nu wel het potentieel heeft om door te breken.
De PvdA focust op TV ipv zich te versterken in de wijken: waar baseer je je op. We werken nu juist veel meer dan ooit voorheen in de wijken en het is dankzij die werking dat de PvdA de voorbije jaren evenveel leden heeft gewonnen dan daarvoor in 30 jaar ! Het is ook omdat onze invloed aan de basis groeit dat we meer in de media komen: steeds meer journalisten maken de inschatting dat de PvdA zal doorbreken. Le Soir stelde onlangs dat de Spa rekening zal moeten gaan houden met een speler op haar linkerzijde.
Je zegt dat de PvdA sommige problemen in onze samenleving niet erkent: ik zou graag weten welke problemen je bedoelt. In de voorbereiding van de kiescampagne wilden we 10.000 mensen bevragen: we kregen uiteindelijk de mening van 22.000 mensen binnen. Ik ben echt beneiuwd om van jou te vernemen welke problemen jij nog ziet die door die 22.000 mensen niet zijn aangebracht !
Nog een concrete vraag: vermits jij vindt dat de werking van pvda op niks trekt: welke linkse politieke formatie doet het dan beter en waarom?
De pvda beweert al meer dan 25 jaar door te breken, dit lukt ze niet echt. Ik vind dat alle linkse formaties te bekritiseren vallen. De cap vind ik theoretisch het mooiste concept, maar in realiteit een flop zonder slagkracht. De lsp heeft veel mooie acties, vaak rake analyses, maar zien zichzelf teveel als een revolutionaire voorhoede, wachtend op de revolutie die maar niet wil komen. Spa-rood heeft een zeer mooi doel voor ogen, maar geen enkel slagkracht binnen de spa, de spa heeft trouwens zo een negatief verleden waar ze niet meer van af zullen geraken. De pvda heeft ook zo een verleden, alleen dan een ander, waar ze ook niet resoluut met wensen te breken, ik geloof er dus niet in dat ze zullen doorbreken, ook omdat ze soms nog erg naieve standpunten innemen, maar het knappe bij de pvda vind ik vooral dat ze daarwerkelijk acties voeren waarbij ze mensen helpen, 'geneeskunde voor et volk' vind ik bijvoorbeeld een prachtinitiatief. Ik vind mijn gading dus niet bij onze klein linkse partijen in Belgie, ik heb wel bewondering voor de sp in nederland , en die linke in duitsland. Zelf ben ik met een aantal kameraden aan het werken rond een nieuw project. Zeer sociaal, democratisch, concurentieel en vooral met de bedoeling om nu op deze moment daadwerkelijk op bepaalde vlakken het leven van mensen beter te maken en vooral gericht om een groot doelpubliek te bereiken. Wat deze plannen juist inhouden, wens ik echter pas mee te delen, wanneer het intiatief volledig is uitgewerkt, etc. Met halve plannen afkomen lijkt mij voor niets goed.
__________________


Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 24 maart 2009 om 13:24.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden