Discussie: Twee jaar na CAP
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2009, 14:02   #52
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
1 Aangezien je nooit een de grote massa van de mensen achter je krijgt als zoalng je maoisme, stalinisme, etc. probeert goed te praten.
Dat doet de PVDA al zeer lang niet meer, hoezeer andere 'kameraden' dat ook blijven herhalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
2 Misschien denkt u dat niemand het resist avontuur zal aanhalen? Misschien denkt u soms dat niemand u op abou zal wijzen? In dat geval bent u gewoon naief.
De persoon die u bedoelt heet niet 'abou' maar Abou Jahjah. Of hebben al veel mensen u begrepen wanneer u hen op 'Ver' of 'De' wees? Het resist avontuur speelt niet zozeer bij de grote massa van arbeiders als wel bij de 'kameraden' van andere linkse organisaties die er een argument in zien (zie ook uw punt 1) om arbeiders ervan te overtuigen dat die 'Amadezen' nooit echt te vertrouwen zijn. Zij en extreem-rechts zijn de enigen die daar een punt van maken en weigeren de hand in eigen boezem terzake van de PVDA te zien (ja als je vieze woorden zoals 'zelfkritiek' en 'rectificatie' wil vermijden moet je soms rare constructies bedenken)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
3 Als uw kaders iets betekenden dan hadden ze allang het beleid vorm gegeven. Nu zullen ze sterven als oude krokodillen die veel voor mensen hebben gedaan, (waarvoor alle bewondering) maar politiek nooit iets deftigs hebben gerealiseerd.
De kaders van de PVDA hadden stuk voor stuk het beleid kunnen vormgeven. Ze hadden daarvoor enkel de weg van veel van hun 'kameraden' uit '68 moeten volgen of de weg van de ex-anarchist Vande Lanotte of de ex-trotskist Vandenbroucke. Ze zouden dan sterven als oude krokodillen die niks nul de botten voor de mensen gedaan hebben. Maar het zouden wel geen 'maoisten' geweest zijn die de weg van 'Dien het volk' gekozen zouden hebben natuurlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
4 Ik merk dat vavli en alamoet het niet kunnen laten om voortdurend te kappen op de andere linkse partijen. De lsp lijkt mij vaak in dat zelfde bedje ziek.
Ik ben er vrij zeker van dat wanneer er niemand van PVDA-signatuur binnen de paar dagen reageert op een van GC's topics er al snel een giftige post onder zou verschijnen van een van de aanwezige 'kameraden' die als strekking zou hebben 'zie je wel, ze reageren niet dus het moet wel waar zijn'. Volgens mij zijn daar zelfs voorbeelden van te vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
5 Als u marxist bent dan zou u veronderstellen dat dat protest uit zichzelf uit de materiele omstandigheden tot stand komen
Wellicht daarom dat Marx het belangrijk vond om een arbeidersorganisatie op te richten en hij pamfletten schreef om de arbeiders bewust te maken van de mechanismen van het kapitalisme en hen op te roepen zich te organiseren en in verzet te komen. Gek toch dat hij zich niet gewoon een goede hengel aanschafte en het verloop der gebeurtenissen ging afwachten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
6 Wat hebt u op lokaal vlak bereikt dan?
En u?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
7 Ik ben de enige crisis? Mooi, nu gaan onze maoistjes zelfs niet meer naar de economische crisis verwijzen. Zo erg is het dus blijkbaar al gekomen. Maar goed, kan u zeggen hoe u communisme koppelt aan uw sociaal democratische voorstellen?
Opgepast, je wekt de schijn veel minder 'kameraad' te zijn dan je graag wil laten uitschijnen door je gefeem over de 'dokters van het volk'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
8 Ik hoorde dat pvda-ers beweren.
Wie waar wanneer in welke context. Wellicht vragen die voor de ware Kritische Theorist totaal irrelevant zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
9 Hoe denkt u VB-ers te overtuigen?
VB-ers moeten niet overtuigd worden. Arbeiders die totnogtoe verkeerdelijk denken dat het VB voor hen oplossingen gaat bieden des te meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
10 Neen, maar zelfs nog niet een rechtzetting publiceren, getuigt volgens mij juist dat men niet strijdvaardig is.
Hoofdzaken en bijzaken. Zoek daar anders eens iets over op.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden