Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2005, 18:45   #49
de mestkever
Partijlid
 
de mestkever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Vlaanderen, Geraardsbergen
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
[size=5]HET WORDT NOG LEUKER:[/size]





Bijzonder bezwarend zijn de twee persoonlijke opdrachten van Degrelle aan Dillen. Op deze foto schudt Degrelle de hand van Adolf Hitler.



De tekst daarbij luidt als volgt: "Pour mon très cher ami flamand, Koen Dillen, avec l'attachement affectueux de Léon Degrelle. Le 11 juillet 1992 en souvenir du Eperons d'Or." (Voor mijn heel goede Vlaamse vriend, Koen Dillen, met genegenheid vanwege Léon Degrelle. 11 juli 1992, ter herinnering aan de Guldensporenslag.)

Degrelle schreef ook volgende persoonlijke opdracht aan Dillen:



"A mon bien cher ami Koen Dillen, honneur de la jeunesse flamande, pour lui dire toute mon affection, et, aussi, mon admiration por son cher et grand pays, la Flandre. Léon Degrelle. Chez moi, en exil, le 11 juillet 1992, la jour du Eperons d'Or." (Aan mijn heel goede vriend Koen Dillen, trots van de Vlaamse jeugd, om hem te getuigen van al mijn genegenheid, alsook mijn bewondering voor zijn dierbaar en groot vaderland, Vlaanderen. Léon Degrelle. Bij mij thuis in ballingschap, 11 juli 1992, dag van de Guldensporenslag.)

Bekijk hier het fragment uit het RTBf-journaal (1'58'').

De Franstalige openbare omroep bood de foto's ook aan de VRT aan, maar die ging daar niet op in. De argumentatie daarvoor is nogal bedenkelijk. Volgens de chef van het VRT-nieuws is Koen Dillen "niet zo belangrijk" (hij is nochtans Europees parlementslid van de grootste Vlaamse partij) en stonden de foto's al drie maand op... de weblog van Blokwatch. Dat laatste is ronduit foutief: voor vrijdag 7 januari waren de foto's nog nergens gepubliceerd geweest, en wist ook niemand van het bestaan ervan af.

Filip Dewinter

Bovendien blijkt ondertussen dat niet alleen Koen Dillen graag gezien was bij Degrelle. Ook Filip Dewinter bezit een foto met een door Degrelle geschreven opdracht. VRT-radiojournalist Werner Trio (eindredacteur bij Klara en presentator van het programma Alinea, voordien journalist bij het Radionieuws) herinnert zich vandaag nog haarscherp die foto in 1991 of 1992 gezien te hebben toen hij bij Dewinter thuis (die toen nog in Merksem woonde) op bezoek was voor een interview.

"Ik mocht op meneer Dewinter wachten in zijn thuiskantoortje. Op zijn bureau stond een grote foto van Léon Degrelle met het opschrift: ‘�* mon cher ami Philip, Léon Degrelle', gevolgd door zijn handtekening," vertelt Trio. "Overigens was dat kantoortje versierd met Kroatische parafernalia en lagen er formulieren voor vrijwilligers die aan de kant van de ustachi's (de Kroatische fascisten) wilden gaan vechten."

Bron: www.blokwatch.be
Ongeloofelijk hoe jullie geïndoctrineerd worden!
Dit handschrift kan van iedereen zijn, iedereen kan er zoiets opzetten. En de rtbf is allang niet meer geloofwaardig. Enkel en alleen overtuigde anti-VB'ers geloven hun larie en apekool.
de mestkever is offline