Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2018, 17:20   #50
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ja daarom bestaan er mappen , geldstukken etc die Palestina vermelden voor de Al Nakba er was
Een regio is iets anders dan een nationale identiteit. Neem nu bijvoorbeeld het gewest Brussel. Wat is de Brusselse identiteit op dit ogenblik? De samenstelling van de bevolking is momenteel teveel in flux om van een identiteit te kunnen spreken. Het zal nog ettelijke Zinneke Parades vergen - én een immigratiestop - vooraleer die identiteit een feit is.

De Palestijnse identiteit werd gesmeed in een gedeelde ervaring van de gevolgen van de oprichting van Israël. Een beetje zoals de Vlaamse identiteit na de afscheuring van België uit het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Illan Pappe heeft met documenten van de regering, het leger, etc getoond dat +- 750,000 Palestijnen vermoord werden of "at gunpoint" verdreven werden door zionisten.

Zijn boek is een aanrader, en neen hij is geen arabier. Een Israëlische historicus.
Dezelfde statistieken staan in mijn post hoor. Lees jij wel de berichten waarop je reageert?

Het punt dat ik wou maken is blijkbaar niet helemaal doorgedrongen. Daarom probeer ik het op een andere manier:

Maak eens een ranglijst van gewelddadige conflicten in de moslim wereld sinds de voorbije 80 jaar en sorteer die lijst op basis van het aantal gedode moslims.

Sorteer dezelfde lijst dan eens op basis van het aantal gevluchte moslims.

Sorteer de lijst tenslotte op basis van de hoeveelheid wrok, haat en wraakgevoelens de modale moslim wordt aangepraat via allerlei mediakanalen.

SPOILER WARNING: je zult een eigenaardige anomalie vaststellen in je onderzoeksresultaten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden