Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2019, 11:25   #39
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik ben geen groene en ben absoluut tegen de manier waarop Natuurpunt met de natuurgebieden omgaat. Misschien zou je die organisatie nog het best ontbinden. Van natuur heb ik echter wel wat kaas gegeten. Ik ben kleinzoon van een boswachter, het bos is mij met de paplepel ingegeven. Ondertussen woon ik in de stad maar heb ik wekelijks toch mijn dosis bos nodig. Ik ben in het bezig van een licentiaat in de biologie - optie milieukunde. Ik wens dus op een wetenschappelijke manier naar bos te kijken.
Je hebt gelijk dat een oud bos een rijk ecosysteem kan herbergen, maar als CO2-sink is het dan niet meer nuttig. Kappen zou ik het niet doen. Dan zet je die CO2 terug vrij.

Mijn stelling is nog steeds: bomen planten is ok, maar weet waar je ze plant. Het planten van bomen om global change een halt toe te roepen is evenzeer zo'n mode-theorie. Dit kan helpen maar je moet goed weten waar je mee bezig bent. Vermits de ruimte beperkt is kan je niet zo maar overal bomen planten, gebruik de open ruimte optimaal, ook met bomen!
araneus is offline   Met citaat antwoorden