Discussie: Waarheid
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2009, 19:51   #20
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.
Eerlijk ??? Ik heb enkele jaren geleden een reportage gezien over de checkpoints en hoe men op bijna racistische wijze de Palestijnen behandelt. Om nog maar te zwijgen wat er zich afspeelt in de westelijke jordaanoever waar kleine Joodse kolonies ( 400 man ) zich alles kunnen permiteren, beschermd door het Israelische leger en zo de rest van de palestijnse inwoners ( 10.000 man ) het leven zuur maken.
Ik spreek dus niet over grond afpakken of de geschiedenis terugdraaien. Het gaat gewoon over menswaardig behandelen. En dat gebeurt dus niet, en dus komen er raketten en terroristen.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline