Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2020, 23:22   #11
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

@Dadeemelee: het was een prima topic, niets onnozel aan. Eentje waarbij ik me direct afvroeg wie streepjes had gezet bij elk bezoek van Obama aan een golfclub. Of m.a.w.: hoe werd dergelijke data verzameld. Een mooi voorbeeld waar we kritische kunnen bij stilstaan.

@De schoofzak: mag zeker maatschappelijk zijn. Lijkt me dat allebei de vormen die je opsomt in dit subforum thuishoren. We zullen zien welke richting het uitgaat.

@Rudy: om de berichtgeving betreffende een tweede golf te toetsen, heb je op dit moment een glazen bol nodig Maar we kunnen best kritisch zijn over huidige topics daaromtrent. Als de media (zoals eergisteren) een hoofdpunt lanceren betreffende een "verontrustende" stijging in het aantal besmettingen en je leest verderop dat het om 2% op 87 personen gaat (of nauwelijks 1.74 personen op 11,5 miljoen inwoners) dan kan je het op dat moment bezwaarlijk verontrustend noemen. Dergelijke berichtgeving valt wel met feiten te betwisten. Het topic over de Zweedse aanpak vind ik een mooi voorbeeld en levert bovendien voortschrijdend inzicht op die berichtgeving.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden