Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2009, 13:48   #49
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Waarom antwoord je niet op de vraag? Wat is er stompzinnig aan het aanpakken van overbevolking door geboortebeperking?

En dan je argument, het is niet de hoeveelheid maar hun gedrag dat voor het probleem zorgt is belachelijk.


Als dit zo doorgaat, dan mag iedereen stoppen met vlees eten zoveel ze willen. Die lijn moet op zijn minst horizontaal gebracht worden.

Netslet heeft een punt, het gaat niet lukken. Wel, dan gaan we om zeep. Simpel. En maak je borst maar nat, misschien dat jij het niet meer meemaakt, maar je kinderen gegarandeerd wel.
Ik heb geantwoord, alleen bevalt het je blijkbaar niet.

http://www.animalfreedom.org/paginas...vleeseten.html

Is het nu echt zo moeilijk om het groter geheel te zien.

Waarom is het geboortecijfer in Europa de laatste 200 jaar sterk gedaald?
Antwoord: onderwijs+sociaal vangnet.

Als we er echt iets aan willen doen dan moeten we daar aan werken. Op korte termijn biedt een verbod op vleesconsumptie zeker en vast soelaas. (ik denk dat je geen flauw benul hebt welke energie er nodig is voor deze vleesproductie!).

Het probleem ontstaat omdat er een enorme armoede is en niet omdat het de mens zijn lot is om steeds met meer mensen te zijn. Geboortebeperking lost dan ook niets structureel op dan alleen dat de ongelijkheid die er nu is nog meer in de hand wordt gewerkt.
In arme landen betekent veel kinderen in de eerste plaats niet meer mensen om te voeden, maar meer mensen om te werken. Kinderen krijgen, in die landen, moet je zien als een vorm van pensioensparen, geboortebeperking is gewoon weer aan de armsten vragen om het probleem op te lossen, zodanig dat wij mooi met ons leventje verder kunnen. Wij zullen in ieder geval de beperking gemakkelijk halen aangezien een doorsnee europees gezin max 2 kinderen heeft, bovendien hebben we een sociaal weefsel dat kinderen maken overbodig maakt.

Het is altijd gemakkelijk dingen voor te stellen waar je als individu toch geen last van zult ondervinden, in mijn ogen getuigt juist dat van egoïsme.
Loki is offline   Met citaat antwoorden