Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2018, 18:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Joden waren evengoed daders 'tijdens' WW2

‘Joden waren evengoed daders tijdens Tweede Wereldoorlog’ jaagt Israël op de kast

Citaat:
De Poolse premier Mateusz Morawiecki haalt zich de woede van Israël op de hals omdat hij heeft gezegd dat het niet verboden is om in zijn land over ‘Poolse oorlogsmisdadigers’ te spreken, maar dat mensen wel in het achterhoofd moeten houden ‘dat er evengoed joodse daders waren’.
Een opmerking waar men in bepaalde kringen niet echt gaat kunnen met lachen die van de Poolse premier.

Citaat:
De uitspraken van Morawiecki joegen de Israëlische premier, Benjamin Netanyahu, die ook aanwezig was op de veiligheidsconferentie meteen op de kast. ‘De Poolse premier is duidelijk niet in staat om de geschiedenis te begrijpen’, reageerde hij. ‘Deze uitspraken zijn schandelijk en schaamteloos. Het is een zeer groot probleem voor ons dat mensen niet begrijpen hoe gevoelig deze tragedie ligt.’
Dat gaat nog véél stof doen opwaaien denk ik maar zoals u met zen allen al wel weet is mijn denken niet je dat meer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden