Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2012, 11:32   #17
Nunt
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 526
Standaard

Aandeel verplicht 24 uur vasthouden. Welk effect zou dat hebben?

De wereld staat niet stil in de 24uur dat ik mijn aandelen moet vasthouden. Er vinden dus een hele hoop economische veranderingen plaats waar de aandeelhouder niet op kan reageren. Dus in plaats van langzame continue aanpassing van de koers heb je nu discrete schoksgewijze aanpassingen. Je verbiedt de kleine koersaanpassingen waardoor enkel grote schokken in aandelenkoersen mogelijk zijn. En dat zou het stabieler moeten maken?

Citaat:
Opties, futures, shorts, hedge funds en weet ik veel wat voor constructies hebben geen enkele reële economische waarde.
Blijkbaar weet je niet eens welke constructies er mogelijk zijn, maar ben je er wel zeker van dat ze geen economische waarde hebben?
Ik denk toch dat je misschien eens moet bijlezen over al die constructies. Wat ze zijn, welk nut ze hebben, waarom mensen ze gebruiken,... Ik geef toe dat het niet eenvoudig is om te snappen. Maar als je er kritiek op geeft, hoor je het op zijn minst toch grondig te snappen. En niet zomaar het woord te geloven van één of andere partijdige vakbondsman die alle miserie op de grote bazen wil steken.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden