Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2019, 22:45   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het met U eens hoor.



Het is een overblijfsel van een kleine clan, waar leden voor elkaar zorgen. Empathie en racisme gaan samen. Empathie voor de clan leden, haat voor wat vreemd is. Empathie is een handicap als het toegepast wordt op grote menigten.
ge zou dat denken, maar blijkbaar niet. De meest empathische samenlevingen zijn op dit moment de meest succesvolle: de Scandinavische. En de minst succesvolle zijn de landen waar er nagenoeg geen empathie is: Somalie en Noord Korea.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Normaal wordt dat gecorrigeerd door voldoende racisme, maar dat wordt ons nu weer "afgeleerd".
dat is een illusie, er wordt niets afgeleerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Dat wordt ons afgeleerd omdat wij vee zijn van entiteiten die onze "boeren" zijn, staten. Staten willen niet dat hun vee haat heeft tegenover elkaar, want dat maakt de veeteelt lastiger.
Waarom blijft gij die semantische spelletjes te spelen? Ge weet dat ik dat uit principe negeer. Ik doe dat voor uw eigen goed..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Staten willen niet dat zijn burgers elkaar haten. Vandaar dat wij nu, sinds 60 jaar of zo, niet racist meer mogen zijn. Vroeger werd racisme door staten ook nog gebruikt om ten strijde te trekken tegen andere staten. Dat heette toen patriotisme. Maar sinds staten kartels vormen, is dat foei.
wat een vergezochte uitleg!
het is nochtans héél simpel:
racisme heeft een darwinistisch voordeel omdat de eigen genen worden bevoordeeld.
Maar, er is een nadeel: inteelt.
Dus er is ook een voordeel in het aantrekkelijk vinden van het exotische.
meer diversificatie van genen.

Ik kan erover meespreken: mijn gemixte kinderen zijn 1. bloedmooi (wat eigenlijk betekent: sterke genen) 2. nooit ziek.

heeft dus niets met empathie te maken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden