Discussie: Hollanderhaat
Los bericht bekijken
Oud 4 april 2021, 06:59   #648
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hier kunnen de bekrompen Vlamingen er ook wel wat van.

https://www.hln.be/tv/oranje-boven-i...ders~a499c520/

Man, wat een bekrompenheid! Hoe komen mensen zo dom als de helft van die HLN-reacties? Hoe bekrompen is diep-Vlaanderen eigenlijk? Is Antwerpen wel arrogant? Of bestaat de rest niet eerder uit godverlaten inteeltgebroed? En hun lagere school hebben ze duidelijk ook niet afgemaakt of ze hebben onderwijs gevolgd in een dorpschool waar ze enkel blootgesteld werden aan Guido Gezelle. Wie geen AN-pratende Hollanders verstaat is gewoon een kinkel. Zelfs een analfabeet kan dat wel.

Daarom wil ik dus in Nederland wonen, om van zulk kutvolk af te zijn. En ik ken dat land en diens gebreken goed genoeg hoor. Het anti-intellectualisme loopt daar tenminste minder de spuigaten uit.

Ik snap ook meteen waarom het hier in Essen veel beter leven is. Ik herinner me nog een dagtripje aan de Rupelstreek en mijn eerste contact was er met een norse dialectsprekende man van rond de 60 die enkel in korte bevelende en gebroken zinnen kon praten (wegens zijn onderontwikkeld taalvermogen kon die geen volzinnen hanteren). Zijn intentie was ruzie-maken omdat ik even rustte vóór zijn tuin wegens een allergie. Diep-Vlaanderen. Aan de grensstreek hier is men zeker veel vriendelijker.

Het grappigste van al. Die boerenpummels verstaan geen AN van Hollanders. Ik versta wel al hun dialecten tot zelfs in West-Vlaanderen toe.

Gelukkig merk ik op dat het meestal bejaarden betreft. Die sterven gelukkig snel. Gewoon vaker aan Hollanders blootstellen en die krijgen wel vanzelf een hartinfarct. Opgeruimd staat netjes. Ik heb best meelij met die hun kinderen en kleinkinderen.

Ja, dat moest er even uit. Even niet goed van.
Er zijn inderdaad veel Nederlanders op ons scherm. Te veel? Misschien wel. Misschien niet.

U wilt in Nederland gaan wonen? Doen! Hier in België en Vlaanderen schijnt u toch maar ongelukkig te zijn als ik het allemaal zo hoor. Nu, ik kan me vergissen, maar u hebt uw hart al zeer lang verpand aan Nederland. Niets nieuws onder de zon dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2021 om 07:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden