Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2017, 19:43   #947
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard De nationale navelstaarderij der verkeerswegenbouwers.

Weldra moet ik met de trein van Leuven naar Roermond. Maar Genk is een Belgisch eindstation en daar houdt de spoorwegwereld op.
Waren echter de Nederlanden 1 gebleven, dan zou ik ongetwijfeld in Genk hebben kunnen doorrijden via Maasmechelen naar Geleen en dan zo naar Roermond.
Nu moet ik een gigantische omweg maken via Luik en Maastricht om in Roermond te geraken.

Een gelijkaardige kloterij overkwam iemand uit Tilburg die mij bezocht. Die gaf waarschijnlijk in de GPS de "snelste route" in, maar mentaal en fysiek geradbraakt, kwam die sukkelaar na een meer dan vijf uren durende "helse" rit bij mij toe, nadat hij eerst stilstond op de Antwerpse en nadien op de Brusselse ring....
In een herenigde Nederlanden hadden we misschien een snelwegverbinding tussen Diest, Geel, Turnhout en Tilburg.

Het is niet om deze niet bestaande verbindingen dat ik een herenging voorsta, maar deze praktische kloterij is wel een rechtstreeks een gevolg der scheiding.

Een ander aspekt is dat treinkaartjes buitenproportioneel duurder worden als men een bestemming kiest naar de "andere Nederlanden". In de plaats van in Leuven een kaartje naar Rotterdam te kopen, koopt men best een kaartje naar Roosendaal en vervolgens koopt men daar dan een kaartje naar Rotterdam.
Een rit naar het buitenland wordt best gesplitst in het eerstvolgende buitenlands station om daar een ticket te kopen naar de eindbestemming.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 augustus 2017 om 19:58.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden