Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2016, 23:12   #110
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk een 6 jaar terug. Ik kocht tot dan ongeveer dezelfde schoenen in een sportwinkeltje. In het begin kostten die 70 euro, laatste keer was 120 euro, ze gingen allemaal ongeveer even lang mee: 1-2 jaar. In 2011 kocht ik een eerste keer okkazieschoenen ("geklede herenschoenen") via internet, 25 euro. 3 jaar gedragen, en gaan nog steeds mee, alhoewel ik intussen andere draag, omdat die "geklede herenschoenen" moeilijker drogen na regen dan deze die ik nu heb.
Bij de dure brol van dat sportwinkeltje scheurde de bekleding her en der los van de zool, en zelfs opzij, zomaar, zonder ergens tegen gezeten te hebben.
En ik droeg ze dan nog een tijd verder na de eerste scheur. Het was wel ambetant, water liep erin als je een plas niet op tijd zag.
Wat gaat u nu aanvangen met deze informatieverschaffing van mijnentwege?
Dat van dat shoppen in winkels is dan ook relatief hé.
Of doelde je op tweedehandswinkels?

Citaat:
Begreep u het niet?
Ik zal het dan uitleggen: als iemand afval koopt, dan is dat omdat hij de materialen kan verkopen aan iemand die er iets wil voor geven. Bvb oud ijzer is afval, maar metaalhandelaars geven er nog wat voor.
Er is ook afval waar niemand nog wat wil voor geven. Dan heeft die koper van afval een verlies gemaakt, dat nog kan vergroten als ie het naar het containerpark moet brengen en daar nog eens afdokken.
Dat, is een "negatieve prijs". Een ander woord is... verlies.
Om uw eigen woorden te gebruiken: stroman.

Citaat:
De economie lost niks op.
Een economie is een situatie, geen entiteit die iets doet of voelt of keuzes maakt of verwachtingen heeft.
"Een economie is een situatie...".
Man, waar haal je het?

Citaat:
Uw "Als..." is bijgevolg pertinente larie en apekool.
Zonder voldoende vraag die minimaal de kosten dekt, heeft een producent geen reden van bestaan.
Ik verwees met mijn 'als' naar uw kwaliteitseisen. Als je het bovenstaande dan zelf zegt.
Maar blijkbaar vinden uw brolproducenten nog genoeg gegadigden.

Citaat:
Het is ook net het omgekeerde van wat u beweert: als brol van de markt verdwijnt (hoera de brolmaker is failliet) dan komen de eraan verspilde / potverteerde middelen vrij voor betere zaken.
Als elk product een levensduur heeft dat de verwachtingen overtreft en de producent kan daar geen premium voor aanrekenen, dan is dat voor de producent geen voordeel.

Citaat:
Dat, is welvaartsverhogend.
Minder productie en minder consumeren is welvaartsverhogend?

Citaat:
Uw "brolverdediging" is net het omgekeerde: het is net dat dat zorgt voor uw "lijden".
Ik lijd niet. Ik koop doorgaans geen brol, noch hoef ik rommelmarkten, tweedehandssites en kringloopwinkels af te schuimen.

Citaat:
Aangaande mijn "ergernis", baha, ik erger me niet. Mijn onderwerp steekt op een ludieke wijze de draak met brol (zie zwarte vinger na wrijven op bekleding schoen). En, het is nog waar ook, zunne!
Aangaande brolmerken die nog bestaan, wel, af en toe moet er toch 1 de deurkes sluiten hoor. Erw is Mega Blij!
Voorbeeldeke: de keten "Schoenenreus", hun eigen merk "Hot Item". Buitenbekleding brol (spuit-wrijfaf-rubber/polyurethaan?).
Failliet gegaan begin 2013.
Blijven bijten en doorstart.
Terug failliet gegaan begin 2015.
Byebye brolmaker!
Natuurlijk, hun brol verdwijnt niet met het flutbedrijf.
Hier en daar komt het nog te koop als okkazie.
Opletten geblazen folks!
Als consument uit de tweede lijn.

Citaat:
Om nog een huidig merk te geven: Sacha. Brol binnen en buiten. Toch nog "iets beter" dan bvb de huidige Trend One - het is... wat lastiger... om af te wrijven.
Of nog een voorbeeld: Ara. Wel omgekeerde wereld: de buitenkant is okee, het is de binnenkant die afbladdert, en meer pellen dan als rolletjes "wrijfrubber" - ze geven ook geen zwart af.
Maar, over Sacha en Ara deed ik nog geen uitspraken, omdat ik er nog te weinig schoenen van ben tegengekomen, en ik wil merken niet afschieten op occasionele miskleunen.
Trend One en 2-Bizzy daarentegen, haha, die kom je bij bosjes tegen. Vaak gloednieuw uitziend. Reeds gezegd. Verklaring voor de hand liggend.
Je bent een echte brolkenner. Proficiat.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden