Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2015, 09:10   #37
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zal het energieverbruik niet verminderen, dat zou eventueel de energieproductie kunnen verbeteren.

Het grappige is dat in tegenstelling tot luchtkastelen zoals ITER (niet voor de komende 50 jaar trouwens...) 1) de technologische oplossing aan dat probleem AL LANG BESTAAT en mijn handtekening daarover gaat.

Maar dat is een andere discussie.



Ik weet dat, en ik probeer - tevergeefs - de mensen het totaal idiote daarvan laten in te zien. Zelfs Epicurus wist dat al:
- als je leeft ben je niet dood
- als je dood bent, leef je niet.

Daar komt het uiteindelijk op neer. Als je leeft, moet je je geen zorgen maken voor als je dood zal zijn, want als je dood bent, leef je niet meer. En als je niet leeft, heb je geen zorgen.

Het is een beetje eigenaardig om zich zorgen te maken over zijn NIET BESTAAND nageslacht, niewaar ?

Hoe kan ik mij nu zorgen maken over de kinderen die ik niet heb ?

2) Uw oplossing om "voor uw nageslacht te zorgen" bestaat erin om er (zo goed als) geen te hebben.

Ik vind dat totaal aberrant. Als je denkt dat je nageslacht het slecht zal hebben, en als je om een of andere manier niet wil dat je nageslacht het slecht heeft, dan bestaat de oplossing er natuurlijk van in, van er geen te hebben. Maar als je er geen hebt, dan kan je je er ook geen zorgen over maken, en dan kan de wereld na je dood je natuurlijk geen ballen schelen.

En als je wel nageslacht wil hebben in de wereld na je dood, wel ja dan kan het zijn dat ze zware problemen hebben, maar die problemen komen van het nageslacht van ANDEREN, nee ?

Dan zou je er moeten kunnen voor zorgen dat ANDEREN geen nageslacht hebben.

3) Maar zelf geen nageslacht hebben, opdat uw nageslacht het goed zou hebben, dat lijkt mij totaal bizar als voorstel.
1) Kernenergie heeft een slechte reputatie gekregen.
Ze bestaat nog niet zo heel lang.
Is ons verkocht geweest met de verzekering dat ongelukken slechts één keer om de honderdduizend jaar gingen voorkomen.
In de pakweg halve eeuw dat we er gebruik van maken is er al één en ander gebeurd waardoor deze industrie haar eigen geloofwaardigheid wat ondergraven heeft.
Van Iter wordt gezegd dat het een heleboel van de negatieve gevolgen van de gekende vorm van kernenergie niet zou hebben (vnl op vlak van radioactiviteit).
Maar het is effectief een andere discussie.

2) Er lijkt me een groot verschil te bestaan tussen het hebben van twee kinderen of het hebben van geen kinderen.

3) Is dus niet wat ik voorstel, is wat jij er van maakt (zie punt 2)
satiper is offline   Met citaat antwoorden