Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2019, 14:06   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjers Bekijk bericht
Allen,

Ik maak mij eerlijk gezegd toch wel sterke zorgen om de toekomst van onze maatschappij. Vroeger kon de problematiek mij gestolen worden. Maar sinds ik zelf kinderen heb erger ik mij blauw aan iedere vorm van patsergedrag van die "probleemgroep".

In welke wereld is het in godsnaam normaal dat vrouwen niet meer in korte rok over straat durven lopen in bepaalde delen van Brussel?
In welke wereld is het normaal dat drukke verkeersassen worden geblokkeerd omdat er iemand trouwt,
dat de politie slaag krijgt van leerlingen uit een lokerse school en dat de ouders achteraf het politiecommisariaat gaan bestoken omdat ze niet akkoord zijn met de behandeling van hun kinderen,
dat vaders hun dochters en vrouwen niet meer alleen naar een openbaar zwembad durven te sturen,
Dat scholen beschuldigd en worden van seksueel wangedrag en politiebescherming nodig hebben, ook al wijst het onderzoek uit dat de school onschuldig is,
....?

Ik erger mij ook dood aan het stilzwijgen en het verdraaien van de waarheid door onze media. Tot enkele jaren geleden geloofde ik oprecht dat onze media de waarheid neerschreef. Maar hoe meer ik me bezighoud met politiek en de maatschappij, hoe meer ik zie dat ze de waarheid soms serieus verdraaien.
Een vriend van mij, die chauffeur is bij de lijn, heeft vorig jaar een filmpje gestuurd naar "hln" van allochtone jongeren die racistische verwijten slingerden naar de andere passagiers. Hij kreeg de melding dat ze dit niet openbaar zullen maken omdat ze niet aan polarisering wilden doen. Maar polarisering in de omgekeerde richting is dagelijkse kost...

Ik vind het ook een heel gevaarlijke tendens die nu aan het rijzen is. Voor het eerst in de geschiedenis wordt de democratie tegengewerkt. Na de goede resultaten van het VB stonden de kranten vol met beweringen waarom de kiezer verkeerd is. Ik wist niet wat ik las, volgens mij heeft de kiezer altijd gelijk. Lijkt mij toch de fundatie van een democratie??
Ook nu, de ene aanval na de andere op het VB. Dit komt volgens mij niet goed. Bij iedere uitspraak vallen ze zo'n 19% van de kiezers aan. En volgens mij hebben er nog veel meer mensen sympathie voor het VB, maar stemmen ze er uit principe niet op. Ook ik heb niet op het VB gestemd, maar voel nu wel een sterke drang om dit in de volgende verkiezingen wel te doen. Niet persé voor het VB maar vooral tegen al het bovengenoemde.

En dan die Anuna... onbegrijpelijk waar die media aandacht vandaan kwam, duidelijk politiek gemotiveerd.
De media representeerd niet het denkbeeld van de modale mens en dit is volgens mij een héél gevaarlijke tendens.



Ik vraag mij oprecht af waar dit zal eindigen? De oprichting van extreemrechtse groeperingen die diezelfde allochtonen zal viseren luurt volgens mij net om de hoek. Gezelliger zal het er niet op worden...

Hier zijn mensen met veel meer kennis en ervaring in de politieke wereld dan ik, dus mijn vraag, hoe zien jullie de toekomst binnen pakweg 10 - 20 - 50 jaar?
Wel soms merk je bij bepaalde zaken in nieuwsuitzendingen dat men een lijn legt naar de jaren 2040/50.

Dan denk ik steeds, als men zo voort doet als men nu bezig is op de hele wereld, dan haalt deze planeet 2040/50 niet eens.

Is dat een zwartgallige vooruitblik van mijnentwege of gewoon logisch denken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden