Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2018, 12:57   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
in oost vlaanderen heb je 6 arro's
in west-vlaanderen zelfs 8

het is best dat je kleine gemeenten die rond een kernstad liggen samen laat gaan met die stad

nu komt het voor dat, door politiek opportunisme, 2 rijke gemeenten rond een arme kernstad fusioneren bvb Eeklo

de twee rijke gemeenten krijgen dan een schuldkwijtscheldingspremie
de arme kernstad blijft op haar honger zitten
Is rijk of arm zijn als gemeente een criterium?

Voor mij (en met mijn ervaring als ambtenaar) is voor een flink aantal zaken de nabijheid wel van belang. Die moet afgewogen worden tegen moderniteit (techniciteit enz.) en efficiëntie.

vb: een kleine (te kleine) gemeente waar in het afvalcontainerpark, een ongeschoolde arbeider van de groendienst de mensen moet adviseren wat asbest is of wat klein chemisch afval is (vb. neen, madam, dat is toiletzeep maar dat is iets van den apotheker ...) ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden