Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2011, 00:57   #2
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Toch vreemd vind ik. Als ge voelt dat ge iets raakt stopt ge toch om te zien wat. Of begint het geweten te knagen en er dan maar rap tussenuit knijpen. Het lijkt mij duidelijk vluchtmisdrijf, niet stoppen om met de eventuele vreselijke feiten geconfronteerd te moeten worden. Of was het een paniek reactie??
Diep triest voor familie en sterke gewenst aan hun.
In zoverre dat de rest van zijn verhaal klopt (vnl dat hij niet te snel reed) lijkt het me niet onmogelijk. 'Iets' gevoeld is behoorlijk vaag om daaruit te besluiten of ik zelf onmiddelijk zou stoppen om te kijken wat het was.

Ik denk alleen dat bij dergerlijke tragische ongevallen niemand geholpen is met 'gekleurde' berichtgeving. I.e. wat voor een verschrikkelijk onmens moet dat wel zijn om niet alleen een kind dood te rijden, maar dan niet eens te stoppen.

Ik kan me inbeelden dat er situaties mogelijk zijn waarbij de man eigenlijk niks verkeerd heeft gedaan (*) en er simpelweg sprake is van een tragisch ongeval zonder echte schuldigen maar met wel heel veel slachtoffers.

(* hoewel hij dan nog de rest van zijn leven met dat feit zal moeten leren omgaan)
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden