Los bericht bekijken
Oud 13 november 2007, 22:44   #170
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.
Indien Hitlers overgrootmoeder bij een Brusselse wafelbakker, of een Russische huzaar, als kamermeid had gewerkt, en van één van deze mannen 14 jaar lang alimentatiegeld voor een kind dat tijdens de periode dat ze daar gewerkt had, verwekt werd,ontvangen had, dan had men dat inderdaad ook kunnen beweren. Maar dat is niet het geval: zij kreeg die centen van een jood. Bij wie ze gewerkt had. En tijdens de periode dat ze daar werkte, werd ze zwanger...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden