Discussie: Round Up
Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2018, 07:56   #205
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Heel de zaak rond het gebruik van Round-Up is volgens mij ook serieus opgeblazen.
Als je weet hoe je het product moet gebruiken is de kans op 'ongevallen' helemaal niet zo groot.
Zeker niet groter dan andere producten die men nu ook vrij kan kopen, en ik denk dan maar gewoon aan bleekwater, zoutzuur of amoniak.
Of iets simpelder nog... stekjes om een vuurtje aan te maken...
Ik denk dat er al meer ongelukken gebeurd zijn met deze laatsten dan met Round-up.
Maw, het komt er op neer om een product te leren gebruiken waar het voor dient.
Of trek de lijn dan helemaal verder en haal alle auto's uit het verkeer. Daar vallen honderden doden op nog geen jaar tijd.
Maw, even gek.

Juist één versie van Round-up die volgens mij wél uit de handel mag.



Als je daarmee werkt is de kans immers groot dat je een deel van het product binnenkrijgt.
Zet er duidelijk bij dat je het moet gebruiken bij windstil weer, met een rugsproeier én je best een masker opzet.
Je kan je afvragen wat de opinie van een gebruiker zonder enige relevante opleiding of kennis waard is in deze hele discussie.

Volgens mij bestaat God.

Ik vraag me trouwens af waarvoor een particulier dergelijke producten nodig heeft. Ik heb zelf nog nooit vergif gebruikt of nodig gehad in mijn tuin en zou niet weten waarvoor ik al de opgedrongen giftige troep met weet ik welke gevolgen zou nodig hebben.

Natuurlijk speelt het ontwerp een belangrijke rol. Als je kasseien hebt met brede voegen, dan kan je daar voor onkruid tussen verwachten. Het beste is dan nog mos ertussen of iets als fugensand of polymeervoegsel.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 augustus 2018 om 08:01.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden