Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2012, 13:42   #19
tomlyb
Burger
 
Geregistreerd: 7 mei 2010
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het soort redenering die ik als zakenman ook maakte. Ik was een bakkerij begonnen, en gisteren had ik 1 brood verkocht, aan 2 Euro. Vandaag had ik 5 broden verkocht, aan 10 Euro.

Ik was dus aan het rekenen geslagen. Elke dag mijn omzet maal 5, na een maand zit ik dan aan 5^30 = 9 10^20 ! Bill Gates, here I come !
Ik naar mijn bankdirecteur om een lening van 100 Terra Euro (10^14 Euro) aan te gaan. Ik gaf hem een onderpand dat 9 miljoen keer meer waard was, gezien mijn groeicijfer. Maar dat kieken dat niet kon rekenen heeft mij wandelen gestuurd

Kortom, de eerste paar procentjes zijn gemakkelijk bijgewonnen. Maar tegen dat ge aan 20% zit gaat het serieus moeilijker worden, vooral dan als ge nog subsidies wilt. Denken dat je die artificieel gesteunde exponentiele groeifase kan extrapoleren, is nogal naief.
Je hebt de discussie niet gevolgd.
Het ging niet om een aangroei van 3% in die zin maar het aandeel van duurzame energie ging tussen 2010 en 2011 van 17% naar 20% in duitsland.
Als die hoeveelheid er nog 10 keer bij komt, dan kom je aan 50% (gewoon lineaire groei)
(als de vraag niet sneller begint te stijgen)
Het was gewoon iets ter illustratie dat duurzame energie niet meer de druppel op de hete plaat is die het vroeger was.
Sfax vind het nodig om dit soort feiten te ontkennen, belachelijk te maken of verdraaien.

Ik heb is in zijn vroegere posts gezocht. Het is precies zijn gewoonte om ir's aan te vallen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=82576&page=3


"DeMa" haalt goede bronnen aan om het probleem van beperkte voorraden uranium te bespreken. Sfax lult weer wat weg dat "er andere bronnen zijn die dit over heel de lijn tegenspreken". Het is nochtans een reeel probleem, de voorraden uranium voor de huidige generatie kerncentrales.

wat is het nu sfax, niet door het ingangsexamen ir geraakt en nu vroeging? Ga je nu een extremistische partij oprichten, de macht grijpen en alle ir's in concentratiekampen steken?

Laatst gewijzigd door tomlyb : 6 juli 2012 om 13:48.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden