Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2008, 08:11   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je antwoordt niet op zijn bemerking. hoe ga je dat bij de NMBS organiseren? ik neem elke dag de trein, als de minimale dienstverlening er komt, ga ik gewoon niet werken op een stakingsdag, ik ben nog altijd niet mijn leven beu hoor.
de treinen zitten nu al vol en dan ga jij er nog voor zorgen dat er minder rijden???
Beste

als de machinisten staken, en ze vertegenwoordigen bvb 1% van het NMBS personeel, dan ligt den boel plat.

als de seingevers staken, en terug dat is 1% van het personeel met moeite, dan ligt den boel weer plat...

als de 'gaatjesknippers' staken dan ligt er niets plat...

Minimale dienstverlening is gewoon niet meer staken. En als je staakt doe je het symbolisch bvb 10 minuten... Uiteindelijk vraag je mediaaandacht voor uw probleem, geef je kracht aan uw onderhandelaars en wil je een oplossing forceren.

Staken is rekening houden met het werk dat je doet: je staakt voor uw rechten als je eenduidelijke meerwaarde kunt bekomen, maar je staakt niet als de meerwaarde kleiner is dan de schade aan de dienstverlening. VOor de NMBS staak je bvb als je 100M meerwaarde kunt realiseren, maar anders staak je niet, dan hou je het bij prikakties.

In een cybermaatschappij moet het concept staken ook uitgewerkt kunnen worden. Je houdt petities, enquetes en daarmee demonstreer je effectief hoeveel mensen achter uw besluit staan.

Strategische staakposten waar 10% van het personeel staakt en die ondertussen 90% van het bedrijf verlammen zijn geen representatieve methode van staken integendeel. Ze bewijzen de chantage die er altijd vanuitgaat. Het is blowfish marketing van de vakbond.. En de macht die daarvan afstraalt wordt eigenlijk hier doorprikt door de stelling dat er minimale dienstverlening moet zijn. Dus je belemmert andere mensen die niet staken niet, je blijft gewoon thuis, of je staat voor de deur van het directiekantoor te betogen als je staakt...

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2008 om 08:17.
brother paul is offline