Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2008, 12:01   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Ik moet water in mijn wijn doen volgens u...Ik zie niet in waarom.
Ik zeg niet dat iedereen terug moet naar piepkleine bedrijfjes zoals in de middelleeuwen, maar multi-nationale bedrijven, die aan vrijwel elke controle ontsnappen hebben volgens mij zelfs geen recht tot bestaan. Een bedrijf, groot of klein, moet een duidelijk aanduidbare verantwoordelijke hebben, die onderworpen is aan de wetten van het land waar hij geregistreerd is, zowel als aan internationale wetten.
Multinationals zijn zoals hun naam aanduid, verspreid over verschillende landen, en goochelen met de wetten van die verschillende landen. Achter de schermen lobbyen ze, delen smeergeld uit aan politici om hun willetje door te drijven, en richtten meer onheil aan dan ze welvaart scheppen.
Multinationals zitten achter elke oorlog, verkopen wapens aan alle partijen, en winnen dus altijd. Multinationals zitten achter de grootschalige vervuiling en roofbouw van héél onze planeet.
Multinationals staan boven de regeringen, en zijn de échte meesters van de planeet aarde.
[/quote]

en welke wetten heeft MacDonnalds gelobbyt ? hormonen mogen in de koeien ?? aardwormvlees is ook vlees ??? of regels van hygiene eisen dat de kleine restaurants ze ook toepassen ??? Of eisen dat er een grendelwet is zodat er geen macdo's meer bijkomen ??

en welke politicus zou dan de meeste geschikte kanidaat zijn om omgekocht te worden door MCDo ? de minister van lanbouw, de minister van genetische manipulatie, of de minister van horeca, of de minister van kwaliteitszorg ?

en welke wapens verkoopt macdo ?? of is hun wapen iedereen dikmaken zodat de vijand tevet zijn om nog te vechten ??

en welke vervuiling heeft macdo op zijn geweten ?? de vervuiling van ons TVscherm ? de vervuiling van de parking die geasflateerd wordt ? De mest van de koeien voor hun vlees die in de riool gaat ? de pesticiden voor de maiskweek die hun koeivlees moet kweken ? het slachthuis die de afval van de dieren laat recycleren bij velbeluik ? de productie van het ijzer voor de inoxkeukens ? de extra excrementen op de planeet die hun voedsel veroorzaakt ? de cholesterol van al de mensen diehamburgers bikken die omhooggaat en het overmarketeren van de hamburger als voedsel zonder het geheel te belichten ? het overmarketeren van hun produkten met chinese rommel die de afvalberg verhoogt ? het verkopen van luciferfritietje waar alleen nog een aangebrande smaak aan kleeft en waar de oververhitte vetten carcinogene oxiditaties veroorzaken (voor die laatste 3 ben ik akkoord)

En boven welke regering staat de baas van MacDo ? Als de belgische wet zou voorschrijven dat de frietjes dikker moeten zijn, dan zouden ze dikker worden... De eerste baas is de klant bij zo'n bedrijven. EN bedrijven doen alles voor hun klant tot in het extreme, en die formule werkt... Dus de baas van al die multinationals zijn de klanten... DE KLANTEN EISEN al die dingen, de KLANTEN willen het kopen, de KLANTEN pikken de nadelen er zo bij en staan er inderdaad niet bij stil
brother paul is offline