Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2008, 09:31   #32
sjarel
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 2.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
idd. maar wie tegen flitspalen is, meestal omdat ze toch zo graag te hard rijden, of tegen alcoholcontroles, je bent er meestal tegen omdat je teveel zuipt, is in mijn ogen een potentiële moordenaar.
Niet akkoord.

Ik ben er niet helemaal tegen omdat ik ergens wel het nut zie (voor bepaalde plaatsen) maar ik hou helemaal niet van de wildgroei van flitspalen omdat je zo een verkeerd signaal geeft aan de mensen/maatschappij. Nl. er zijn wel regels maar waar we die niet controleren mag je die aan je laars lappen.

Een maatschappij functioneert beter als iedereen een beetje meer in de "wij-vorm" zou denken ipv in de "ik-vorm". Regels in het verkeer zijn er voor iedereen en moet je gewoon leren accepteren en naleven. Die regels zorgen voor veiligheid en zouden ook moeten zorgen voor vlot verkeer. Veiligheid is ongelooflijk belangrijk maar ik vind dat er soms te weinig oog is voor de nood aan vlot verkeer, maar soit. Tegenwoordig heeft iedereen het gevoel dat die flitspalen er geplaatst zijn onder het mom van veiligheid maar dat hun echte reden is geldgewin voor de staat. Wel dan missen die dingen volledig hun doel, want dan krijg je bij sommigen ook zoiets : "ik ben bereid risico's op geldverlies te lopen en dus rijd ik maar te snel" en gaat het voor hen niet meer over veiligheid...
sjarel is offline   Met citaat antwoorden