Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2020, 18:01   #33
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Natuurlijk worden die beschouwd als goede moslims.
Ik zou dat antwoord toch liever horen uit de mond van een insider zoals Guinevere.

Nog eens de vragen aan de hand van een tekst van Guinevere voor haar.

1. Zijn moslims die zich weinig verdiepen in de teksten goede moslims?
2. Zijn moslims die zich wel verdiepen in de teksten maar deze niet zo nauw nemen omdat ze in een andere tijd leven goede moslims.
3. Zijn moslims die zich verdiepen in de teksten en de woorden van god letterlijk nemen zoals de engel Gabriël ze uit naam van god gedicteerd heeft en die het voorbeeld van de profeet navolgen, goede moslims ook al kunnen ze terroristische acties uitvoeren uit naam van die teksten?

Persoonlijk denk ik dat het alle drie goede moslims - niet noodzakelijk goede mensen - kunnen zijn, maar wie zijn de beste in de ogen van god? Want dat is het enige dat telt...En wie anders kan geldig besluiten dat diegenen die de teksten nauw volgen verkeerd zouden zijn?

Dit is mijn inziens een kernvraag voor iedere moslim die nadenkt (ook al betekent islam onderwerping) omtrent zijn relatie tot de islam.

Guinevere?

Daarover moet je toch al nagedacht hebben en komen met een klaar en duidelijk antwoord. Vooral voor je zelf, meer dan voor mij.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden