Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2018, 19:27   #36
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vraag me af of bitcoin mocht het instorten iets mee de grond in trekt. Zouden er echt mensen het risico nemen te lenen om bitcoins te kopen in de hoop net op de juiste moment te verkopen ? Zouden er grote banken geld lenen aan mensen om bitcoin te kunnen kopen ? Ik denk niet dat bitcoin een grote impact kan hebben op de reële economie. Of kan het zo'n massa verkeerd gealloceerde waarde vernietigen dat de economie het wereldwijd toch voelt ? Het zou om iets van een 200 miljard dollar wereldwijd gaan. Dat is toch niet van die aard dat het wereldwijd of plaatselijk een economie ontwricht, al zeker niet gezien het vrijwel los staat van banken, diensten en productie.
De vraag kan worden gesteld of er, en zoja wie, grote eigenaars zijn in de bitcoin geldmassa.
Iedereen kan bitcoins kopen, inclusief overheden en hun institutionelen / banken. Wie weet waren net die bij de "laag kopers".
Een beetje zoals op de goudmarkt, waar de Commies enige tienduizenden tonnen bezitten, en daar duizenden van verkochten gedurende jaren van recordlage prijzen, om dan terug te kopen in jaren van recordhoge prijzen.
Dat is net het omgekeerde van wat spaarders / speculanten pogen, net om de inflatie/rentes gebaseerde diefstal door de Commies te ontlopen.
Geen toeval, het ene is middel, het andere is doel.
Net hetzelfde kan van toepassing zijn op bitcoin.
Uiteindelijk is het doel van de Commies om bestaand spaargeld te bemachtigen, en heden ten dage hoeft dat geen soldaten aan de deur, gewoon frontrunnen op markten waar slachtoffers de diefstal pogen te ontlopen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden