Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2018, 22:15   #51
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag is hoe de fiscus gaat bewijzen dat je aan het traden geslagen bent (33%) en niet als goede huisvader (belastingsvrij) een belegging hebt gedaan als je je bitcoins te gelde maakt?
Ik was in mijn studententijd een succesvol online pokerspeler.
Het is heel gemakkelijk om online een storting te maken, maar o zo moeilijk om substantiële bedragen er weer af te krijgen zonder er op belast te worden.

Stel bvb dat je een tornooi wint en plots 30 000 euro op je account hebt staan.
Kan best zijn dat je eerst in een downswing 7000 euro verloren bent. Daar geeft de staat niks om en je krijgt er geen tegemoetkoming voor.

Wil je echter ineens 30 000 euro profit overschrijven (wat zelfs voor een recreatieve speler perfect kan) dan ben je in de ogen van de staat geen amateur meer (regel van de goede huisvader) maar een professionele speler, en word je ook als dusdanig belast. Puur op basis van het bedrag.

Belasting is gewoon het recht van de overheid om je currency (euro, dollar) van je te stelen. Meermaals in de geschiedenis werd door overheden ook beslag gelegd op edelmetalen die als geld gebruikt werden, in tijden dat munten hyperinflatie ondergingen. De overheid besteelt de mensen op die manier en laat niemand de dans ontspringen.

De Amerikaanse dollar is zo waardeloos als het maar zijn kan (20 000 miljard van dat onnozel papier als schulden bijgedrukt) maar wie weigert om dat waardeloze papier waarde te geven door ermee te handelen (Irak, Libië) wordt platgebombardeerd.

Bitcoin is geld ja. Maar zo lang overheden bepalen waarin goederen geprijsd worden, heb je er geen bal aan.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden