Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2018, 11:45   #19022
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Even in eenvoudige taal omzetten : als ik zeg dat ik geloof dat Puigdemont de wet aan zijn laars heeft gelapt en misdrijven heeft begaan en dus zeer vermoedelijk een veroordeling gaat krijgen geef ik een mening, gebaseerd op publiek gemaakte details in de pers. Dat kan onmogelijk laster zijn. En een vermoeden van onschuld is iets waar ik als niet magistraat en extern aan het geding uiteraard geen kloten mee te maken heb. Niemand trouwens, jij niet, niemand niet. Enkel de magistraten moeten daar rekening mee houden.

Als ik hier zou beweren dat hij de vrouw van Rajoy anaal heeft verkracht en haar daarna heeft verkocht aan Junqueras voor andere pleziertjes dan ben ik duidelijk bezig met wat men in strafrecht "laster en eerroof" noemt. Dat is een klachtmisdrijf en dan kunnen Puigdemont, Orihol en zelfs de vrouw van Rajoy daarvoor klacht indienen tegen mij.

Maar als je het vermoeden van onschuld al niet kunt plaatsen bij de personen waar het thuis hoort, vrees ik dat de subtiliteiten van vrijheid van meningsuiting versus laster en eerroof ietwat te hoog zijn gegrepen.
Dus als iemand maar iemand publiekelijk beschuldigt, dan ben je vrij om die persoon ook te beschuldigen, hem een jailbird te noemen, hem Puigdecuck te noemen, enz.?
Dan is dat "een mening"?
Dat is dan wel een zeer persoonlijke interpretatie.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden