Los bericht bekijken
Oud 27 november 2016, 22:54   #117
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Beter is het tevoren te weten wat ze willen, dit op een democratische wijze. Achteraf aansluiten na eerst onafhankelijkheid van Wallonië kan alsnog.
Als de konfederatie die ik vooropstel niet in een keer gerealiseerd wordt dan zie ik het er later nooit van komen. En ik zie dat er trouwens ook nooit van komen.

Mogelijk acht ik wél dat er ooit een Vlaamse onafhankelijkheid komt maar ik zou - helaas - geen duit willen verwedden op een Dietse eenheidsstaat.
En ALS Vlaanderen onafhankelijk wordt zie ik op termijn Wallonië een nieuw Frans departement worden mét Brussel.

Dat zijn meteen de redenen dat ik, indien er morgen een referendum wordt georganiseerd, ik niet voor een Vlaamse onafhankelijkheid zou stemmen:
1° Brussel zijn we dan kwijt. 2° Frankrijk wint aan geopolitiek belang door de aanhechting van Wallonië en 3° ik zie Dietsland niet per sé dichterbijkomen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 november 2016 om 22:56.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden