Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2020, 07:27   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Ik zou graag de VRT zien als een ietwat saaie uitzender van nieuws en actualiteiten,in het Nederlands.

Al de rest,de zgn "duiding", "cultuur" en "ontspanning" mogen er uit.

De huidige DAB+ zender "VRT-NIEUWS" kan aldus beter gevuld raken dan de huidige lus met nieuws van enkele minuten steeds maar herhaald.Planeet Aarde is groot genoeg om daar lussen van 2 uren van te maken ongetwijfeld...


Het zal impliceren dat de organisatie VEEL kleiner zal zijn,maar wel samengesteld uit geheel andere mensen.......een soort "Reuters op de radio en het internet" moet het worden....

TV zie ik zelfs het nut niet meer van in.

Waar dit draadje over begon is het logische gevolg van een beslissing meer dan 20 jaren geleden om de VRT te "moderniseren" .Het komt gewoon neer op de VRT als een onzinversterker.Versterker van een aantal commerciele bedrijven .Er zat eind vorige eeuw een logica achter die beslissing.Nu niet meer.Dat moet NIET langer de functie zijn van de VRT in mijn ogen.De KERNACTIVITEIT behoort nieuws en feiten te zijn,NIKS meer.De terreur van de kijkcijfers dient te worden genegeerd.

Er zijn anderen genoeg ,de economische sector is groot genoeg ondertussen om daar nog staatsgeld in te pompen.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2020 om 07:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden