Los bericht bekijken
Oud 26 december 2009, 10:33   #1052
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wel onzin, het artikel gaat nietover ongelijkheid op basis van afkomst.
Dit schreef ik en noemde jij onzin.
"In België heeft ieder kind inderdaad de kans om school te lopen.
Maar niet ieder kind heeft dezelfde kans om een diploma te behalen. In België is de meeste bepalende factor om een diploma te behalen, de socio-economische afkomst van een kind. Alhoewel het niveau van ons onderwijs bij de beste is; is ons onderwijs bij slechtste op gebied van kansen-gelijkheid. Slechts 2 landen doen het slechter! (Volgens PISA-onderzoek)"


Citaat:
Nee, heb ik niet.
Jij beweerde nochtans dat je je uitspraak baseerde op "er zijn pas cijfers vrijgegeven waaruit blijkt dat"

Citaat:
Zij zelf.
Ach, zij!

Citaat:
Nee, geen vooroordelen, gewoon het gezond verstand hebben om je eigen risico te verkleinen.
Oei, wat tegenwoordig allemaal "gezond verstand" genoemd wordt.
Jij noemt dat gezond verstand omdat je geen argumenten hebt om te weerleggen dat dit gewoon vooroordelen zijn.

Citaat:
Uit mijn eigen ervaring. Maar goed, als jij beweerd dat elgen gewoon rasisten zijn en daarom allochtonen discrimineren...mij niet gelaten.
Wat beweer ik? Wie noe ik racisten? (met link naar de quote graag)

Uit het artikel waarvan jij de link gaf blijkt dan weer dat in Limburg 18% van de bedrijven geen allochtonen in dienst willen nemen.
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx

In hetzelfde artikel staat ook dat men soms toch de vooroordelen opzij kan zetten.
"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen."

Echt kansen-gelijkheid kan je dit ook niet noemen.
"Zij" hebben dus toch soms wel een reden om iets aan te klagen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden