Los bericht bekijken
Oud 17 december 2002, 11:28   #18
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een migrant een bloeiende zaak.
Prachtig, wij genieten best van het Chinese restaurantje hier achter de hoek.Desondanks we hier in Vilvoorde en dus een Vlaamse stad zijn zijn de uitbaters 3 talen machtig.Mandarijn, wegens 1ste generatie, Frans, vraag me niet waarom, en Engels, wegens Hong Kong.
Geen enkel probleem.is al -tig jaren dezelfde uitbaters.

Maar de Marokaanse buurtwinkel heeft elke 6 maand 2 weken sluiting , en start dan weer op.Met een andere uitbater, meestal broer of neef van de vorige uitbater.
Nu moet ik wel toegeven ,ze geven blijk van werklust en initatief.Ook van een gedegen kennis van het gelijke kansen beleid.

Ikzelf heb geluk, en heb een attest bedrijfsbeheer, een noodzakelijk document om een eigen zaak mogen op te zetten als autochtoon.Allochtonen(meer speciefiek noord afrikaans),al dan niet Belg van nationaliteit krijgen niet alleen vrijstelling van dit ,maar zelfs subsidies en hulp met de boekhouding om hun zaak op te starten.

Dus het argument dat men niet geneigd is om een eigen zaakje op te geven in een vijandige omgeving(die zo gul is) is weerom ontkracht ,door het door onze politiek correcten opgestart knuffelbeleid.

Och ja Eigeeltje, dank U om een goeie economische reden om Turkijë niet toe te laten te geven.DE enorm hoge werkloosheid.
Persoonlijk ken ik de situatie in Vilvoorde niet, maar dat er in Gent enkele bloeiende Turkse restauranten valt niet te ontkennen. De economische aspecten doen trouwens niets af van de sociale aspecten van Darwins voorstel. volgens mij is de grote Werkloosheid absolut geen reden om turkije geen lid te laten worden van de Eu. ook bedankt nog eens te wijzen naar de term politiek correcten, want ik niet juist wat dat is. Het wordt de laatste tijd vaak naar het hoofd gesmeten van mensen die uitkomen voor hun linkse mening. Trouwens genieten zelfstandigen in het algemeen niet van een knuffelbeleid
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden