Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2007, 10:38   #52
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Percalion: De Soto geeft oplossingen en stelt dat het een interne aangelegenheid is maar ik stel me dan de vraag of Westerse bedrijven dat wel zo zien zitten, een 'formalisatie' van de informele sector. Lokale boeren, ambachtslieden, ... kunnen dan wel eens via juridische weg in het gelijk gesteld worden wat betreft ontginning van de natuurlijke rijkdommen enz. daar.
Waarom zouden 'Westerse bedrijven' een hindernis vormen in landen als Venezuela? De voornaamste hindernis is ook intern: juristen, ambtenaren... zijn van oudsher liefhebbers van de status-quo. Allicht zullen ook sommige ondernemingen er baat bij hebben dat het onduidelijke stelsel in stand gehouden wordt, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk. Meer zelfs; wat in feite moet gebeuren is dat 'bezit' (de feitelijke toestand) moet geformaliseerd worden in 'eigendom' (de juridische titels). Multinationals die nu reeds 'bezit' hebben, zouden dit bezit ook eenvoudigweg geformaliseerd zien tot 'eigendom', dat zou weinig veranderen. Het zou echter veel uitmaken voor de kleine ambachtsman, die nu plots reclame kan voeren omdat zijn zaak niet langer illegaal is.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline