Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2007, 22:40   #1
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard Wat heeft u zèlf al gedaan sinds u An Inconvenient Truth zag?

Wat is het effect geweest toen u voor het eerst de docu van Al Gore zag? Bent u er over beginnen nadenken? Of gelooft u niet dat de mens invloed heeft op het milieu? Of denkt u dat uw bijdrage een druppel op een hete plaat is? Of kan het u geen barst schelen hoe de volgende generaties moeten overleven?

We kunnen er nog veel over babbelen en discuteren maar wat doen we er zèlf aan? Wat heeft U gedaan sinds u geconfronteerd werd door Al Gore met de feiten? Wetenschappers van over de ganse wereld hebben An Incovenient Truth wetenschappelijk doorgelicht en 9 'fouten' gevonden. 9 op.... 2.500 feiten..... twijfelt u nog steeds?

Op mij heeft het wel effect gehad. Ik, die sinds mijn jeugd -die ik overigens tussen de bossen van Sint Job in 't Goor heb doorgebracht- nooit meer geen gram om groen en milieu heb gegeven. Ik heb me bedacht. Wat ik er zelf aan deed?

Stap 1) Op 13 augustus j.l. heb ik mijn auto -een witte citroen van 1993 - gedumpt op het autokerkhof van Bob den Boer in Deurne. Ik heb me prompt een keigoeie stadsfiets aangeschaft: Sparta fiets, schijfremmen, ingebouwde dynamo, inox velgen, reusachtige rode fietszakken, ingebouwd slot plus een reusachtig kabelhangslot enz...- en ik fiets nu alle dagen van en naar mijn werk. Toegegeven, ik woon precies 3 kilometer er vandaan, maar toch... Ik heb mijn verzekeringspolis opgeschort en nummerplaat weer opgestuurd. Voorlopig einde van een trotse bezitter van een roestige stinkende bak.

Stap 2) Ik had al enkele spaarlampen thuis, maar vond het afgeven licht maar koud en ongezellig. Ondertussen zijn die lampen zo geëvolueerd dat ik mijn slag heb geslagen in Medialand op de Keyserlei. Alle gewone lampen heb ik uitgedraaid en tot de laatste toe zijn het nu allemaal spaarlampen geworden. Leuk, gezellig en goedkoop ... tenminste op lange termijn want in aankoop zijn ze nog steeds duur.

Stap 3) Op mijn werk, kantoor en de rest van de gebouwen, heb ik net hetzelfde bereikt. Ik geef toe, het heeft me weken aandringen gekost bij mijn baas, maar alle gewone lampen op kantoor, atelier en garages zijn er allemaal aan voor de moeite: spaarlampen!

Stap 4) Planten! Kamerplanten, orchidae, vetplanten, cactussen allerhande planten waar ik niks van ken: mijn gehele terras staat er vol van. Voor het eerst in twintig jaar heb ik weer planten in huis die niet kapot gaan omdat ze geen water kregen. Vier maanden geleden ben ik ermee gestart, als een vorm van therapie voor te genezen van.. (waar ik verder niks ga over zeggen). Het groeit en bloeit ontzettend snel op dat warme terras dankzij... de lange zomer.

Stap 5) Daar ben ik nog mee bezig: WATER, eindeloze verspilling van water...

Nu jullie verhaal....!




Fiets je gezond!

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 22:52.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden