Discussie: wij zijn Franken
Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2008, 16:38   #18
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke Bekijk bericht
Aangename kennismaking...dan bent U afstammeling van die "Oude Belgen" die in de eerste eeuw de Noordzee overgestoken zijn naar het land dat later England genoemd werd. Ik ben nog altijd op zoek naar een nazaat van deze volkerengroep de "Oude Belgen", die in feite "Bolger" noemden , "zakken"...wij vinden heel wat keltische namen terug in onze steden en gemeenten-namen,(zoals Gent,Antwerpen, Breda enz...) maar geen familienamen , misschien kan je mij daarbij helpen...ik zit namelijk sinds dertig jaar Rep. Ierland en heb daar zeer interessante litteratuur gevonden gaande over de "Belgae" en de andere kelten die van Spanje overgestoken zijn, terwijl er in Engeland een stam van Bretoenen is komen wonen( vandaar de naam "Great Britain")
Graag een vervolg.....
Luke
...En vikings ("noormannen") vestigden zich in Normandië en, nadat ze er 150 of 200 jaar woonden en Frans geleerd hadden, staken ze het kanaal over olv Willem de Bastaard, onder het excuus, de Angelsaksen te gaan helpen tegen andere vikings. In 1066 versloegen ze Kelten, Vikings en Angelsaksen bij Hastings, waarna Willem de Bastaard zich "Willem de Veroveraar" liet noemen en dat legde de basis van het huidige Engels dat +/- 40 �* 60% latijnse woordstammen gebruikt.
Heel de Europese (en wereld-) geschiedenis barst van de volksverhuizingen, veroveringen, uitwisselingen van taal etc.
Begrippen als zuiver "ras" en zuivere oorsprong zijn pure mythes.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2008 om 16:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden