Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2019, 21:47   #43
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik heb u daar al op geantwoord dat er in BE reeds twee automerken waterstofauto's verkopen, ze bollen hier dus ook rond en in NL en DE zelfs al een aantal jaar.
Ik heb de waterstof niet o heel goed gevolgd, maar ik dacht dat het tot nu toe vooral ging om waterstofcellen, speciale verpakkingen met daarin waterstof onder hoge druk dat gebruikt wordt als batterij, de auto's worden opgeladen met elektriciteit.

En daar wringt de schoen. Een zonnecel die direct waterstof produceert is in beginsel fantastisch. Waterstof is als chemische verbinding op te slaan, elektriciteit eigenlijk gewoon niet. Een economie volledig op groen geproduceerd waterstof kan het complete batterij-probleem lachend wegwuiven. Maar waterstof is een heel licht gas en eigenlijk niet simpel op zo'n manier te vervoeren en gebruiken dat het effectief weinig ruimte inneemt en makkelijk van bijvoorbeeld een ondergrondse tank naar het brandstofsysteem van een auto overgebracht kan worden. Tenminste, dat is hoe ik dacht dat het zat. Is dat ondertussen anders, dat er effectief auto's zijn die waterstof tanken bij de pomp?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden