Los bericht bekijken
Oud 14 september 2018, 10:13   #378
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik wil Vlaanderen NIET bij Nederland. Hoegenaamd niet! Het enige stuk van Nederland dat ik wel bij Vlaanderen zou willen is Zeeuws-Vlaanderen. De volksaard van de mensen daar sluit nog nauw aan bij die van Vlaanderen en misschien geldt dat ook voor de grensstreek van Limburg.
Voor één ding wil ik de Vlamingen waarschuwen: als Vlaanderen ooit een eenheid wordt met Nederland dan zal dit het einde betekenen van onze nationale haven: Antwerpen. Want dan gaan de Nederlanders gewoon stoppen met het uitbaggeren van de vaargeulen in de Schelde. Dan geraakt geen enkel zeeschip nog tot in Antwerpen en dan kunnen we het daar vergeten. We moeten namelijk in acht nemen dat Antwerpen de rechtstreekse concurrent is van Rotterdam en geef de Nederlanders de kans en ze gaan Antwerpen kapot maken. Ik kan zoiets niet bewijzen maar als grensbewoner die regelmatig over de grens gaat is het gewoon mijn intuïtie die me dat zegt. Ik zou maar voorzichtig zijn met Nederlanders. We praten wel dezelfde taal maar we doen en denken echt niet op dezelfde manier, hoor! Ik weet bovendien dat ze het al eens gedaan hebben: een havengebied laten verloederen (lees: verzanden), in hun eigen land zelfs maar ik weet niet meer waar juist.

Norbert
Brabanders, Limburgers en Vlamingen in beider landen herenigd U !
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 september 2018 om 10:14.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden