Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2017, 14:20   #189
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Jantje

Citaat:
De levensstandaard tussen Brasschaat en Liegé verschillen ook hemelsbreed. De VS is in oppervlakte en bevolkingsaantal te vergelijken met Europa, je moet dus ook daar kleinere gebieden nemen om te vergelijken
De VS is wel een land hé. Europa is geen land. De culturele, economische, etc. verschillen tussen de Europese landen zijn veel groter dan tussen de Amerikaanse staten.


Citaat:
In India heb je inderdaad gebieden die nog armer zijn dan de gemiddelde Afrikaan, maar je gebruikt dus opnieuw gemiddelden.
Je kunt enkel met gemiddelden werken als je wil vergelijken.

Citaat:
En dat is dus misleidende, want ook in België heb je mensen die armer zijn dan de gemiddelde Afrikaan
Ah ja? Op een handvol clochards na niet veel denk ik. Ik denk niet dat er bvb. veel mensen honger hebben, zelfs geen geld om een zak patatten te kopen of spaghetti in de aldi. En iedereen die ergens woont heeft elektriciteit en stromend water. De enige uitzondering zijn de enkele 1000'en clochards die geen vaste woning hebben. Maar zelfs die vinden meestal wel opvang, tenzij ze echt niet willen omdat het doorwinterde alcoholisten of drugsverslaafden zijn.




Citaat:
Denk je dat het eind de 19de eeuw beter was in Vlaanderen, wettelijk waren de burgers geen eigendom en mochten ze niet vermoord worden, maar meer dat een wet was het niet
Ja, natuurlijk was het beter. Zelfs dienstmeisjes kregen meestal een kamer en eten aangeboden. De laatste hongersnood in België dateert van de jaren 40 van de 19de eeuw.


Citaat:
Denk je nu echt dat het in België beter was, er zijn vandaag nog steeds woningen die geen nutsvoorzieningen van de overheid hebben.
Over hoeveel woningen spreken we? Als het meer dan 5% betreft zou mij dat zwaar verwonderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden