Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2017, 21:15   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet zozeer kijken naar de grootte of kracht van de fossiele brandstofmotor, maar wel naar de autonomie van de batterij, ofte het aantal kilometers dat die kan doen.

Toch zijn kleinere batterijen ook niet zonder enig belang. Ze kunnen de remenergie recupereren en assisteren bij nuttige momenten, waardoor zuiniger gereden kan worden.

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik op het punt stond om een mitsubishi outlander stekkerhybride te kopen.
Die wou ik 's nachts aan de stekker leggen, zodat als de batterij vol zou zijn, ik er toch een 60 km mee kon rijden.
De 2000 cc benzinemotor moest helpen bij langere afstanden, bij snelheden boven 55 per uur en bij het zwaardere werk (trekken van aanhanger).

Tuurlijk heb jij het over die wantoestanden die in de pers kwamen, met die extreme luxewagens.
Maar je hebt toch ook gelezen dat die er uit gebonjourd zijn. Uit het voordelig fiscaal statuut bedoel ik dan.
Niet enkel de extreme luxewagens. Je moet onderscheid maken tussen:

1) een ICE met elektrische hulpmotor
2) een elektrische auto met ICE hulpmotor

Die tweede categorie is volgens mij iets dat momenteel praktische niet bestaat. De meeste hybriden zijn auto's met minimum 80 pk waar je gerust die elektrische motor kan weglaten en die praktisch ook geen lager verbruik hebben. Dat zijn niet alleen die exoten.

Ik zou liever meer hybiden zien met een goede electrische autonomie (>200 echte km) met een hulpmotortje (max 40pk) dat in gang schiet als de electriciteit op is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden