Discussie: Bpost
Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2017, 13:23   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De postbodes staan onder almaar meer tijdsdruk en verdienen amper meer dan een dop. De bazen van de post zouden beter aangepakt worden ipv die mensen. Postbodes werken tegenwoordig zelfs gratis. Als hun ronde niet gedaan is moeten ze die toch uitdoen en hun overuren worden niet betaald.
De aandelen van Bpost en haar reputatie doen het goed maar het bedrijf wordt slinks gesubsidieerd door de staat (oa door de subsidies voor verzending van media-abonnementen, door interne postcontracten van de overheid of andere overheidsbedrijven, ...)
Mocht Bpost niet het voordeel hebben gehad van al overal kantoren te hebben waar mensen hun pakjes kunnen afhalen lag het al lang op z'n gat. De post is in feite meer een immobiliënbedrijf dan een postbedrijf.
Iemand die ik ken werd van de dop naar de post gestuurd, om te gaan werken als postbode.
Hij vertrok om zes uur 's morgens met een volle zak en tegen twee uur in de middag kwam hij terug binnen, de zak was half leeg of half vol al naar gelang uw ingesteldheid.

Men vertelde hem dat hij terug op ronde moest tot de zak leeg was. Dat denk ik niet zei hij, op mijn contract staat van zes tot twee en hij ging naar huis.

De dag erna kreeg hij 's morgens zijn papieren en mocht hij zonder enig probleem terug gaan doppen.

zo zie je maar, alleen bij de onnozelaars kan de post dat afbrengen, dat werken zonder betaald te worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden